Plavba na katamaránu

Nečekaná rodinná dovolená v Chorvatsku

Vstup do

fotogalerie

- Nabídku od kapitána plavidla, mého strýčka Slávka jsme dostali až na konci srpna. Rozhodli jsme se velice rychle, protože to bylo za skvělou cenu.

- Posádku tedy tvořila naše rodina a dva kamarádi. Tedy strýc Slávek s tetou Zdenkou a bratrancem Pavlem, moje maminka s Edou, sestra Barunka s Pedrem, Vojta Ivan, já a Zbyněk kamarád strýčka.

- Bylo to opravdu skvělé, úplně něco jiného než jsem co kdy předtím zažil. Jel bych klidně zas, a třeba i na plachetnici. Je prý méně komfortní než katamarán, ale zas to musí být jiný zážitek.

Cesta tam

Jeli jsme v šesti lidech autem pro sedm. Narvané bylo k prasknutí a ten sedm y ani neměl kde sedět. Byli jsme tři řidiči, takže jsme jeli bez přestávky. Většinu cesty mimo dálnice. Do Šibeníku, kde kotvilo naše plavidlo Katamaran Lagoon 380 jsme dorazili bez větších komplikací. Akorát v noci jsme projížděli povodňovými srážkami v Maďarsku a v Chorvatsku pak místy kde už povodně vrcholili. Na štěstí cesty byli průjezdné. Po dojezdu jsme si užili večer v přístavu a samozřejmě na lodi.

1. den plavby neděle - trasa: Šibeník - Národní park Telaščica (Solné jezero Mir)

Při cestě tam jsme poprvé a naposledy potkali delfíny. Ani jsem netušil, že žijí ve Středozemním moři. A také jsme se zastavili v překrásné zátoce na soukromé koupání přímo z lodi. Koupaní z lodi je úplně něco jiného než z pláže. Je to krása. Čistá voda, nikdo vás neruší, akorát pozor na proudy. Poprvé jsme kotvili na bóji, takže na břeh se muselo na motorovém člunu. A využili jsme toho hned. Šli jsme na břeh, prohlédnout si zajímavý úkaz, solné jezero, spojené z mořem propustnými vrstvami v podzemí.

2. den plavby pondělí - trasa: Telaščica - zátoka Lavsa

Vyjeli jsme se podívat na skály, které jsou směrem k otevřenému moři. Je to nádhera. Skály, které se svažují zatravněnými stráněmi do moře. Na jedné skále na sklaní římse byla schována keška (poklad). Kapitán k ní přijel, a my jsi ji mohli odlovit. Přitom jsme se všichni vykoupali. Byla zde hloubka asi 70 m a úžasně průzračné moře. Nakonec to bylo nejlepší koupání. Celý den jsme pak jezdili mezi ostrovy, i jsme plachtili a užívali jsi krásné slunečného počasí. V ten den jsme ještě posbírali další dvě kešky. Obě na krásný místech na vrcholech ostrovů, ze kterých byl nádherný výhled do kraje. Opravdu moc krásné prostředí. V zátoce jsme také kotvili na bójce.

3. den plavby úterý - trasa: zátoka Lavsa - zátoka u ostrova Ravni Žakaj

Celý den jsme pluli okolo ostrovu a také jsme vyjeli na širé moře, abychom si zkusili opět plachtit. Chvíli foukalo pěkně, ale dlouho to nevydrželo. Aspoň jsme si to mohli vyzkoušet. Den byl pohodvý, slunečný a také jsme se koupali, jako každý den. Tentokrát kolem nás už plavali i rybičky. S Vojtou jsme si půjčili motorový nafukovací člun co patří k lodi a vyrazili jsme do vln. Dost foukalo, tak jsme si vzali i plovací vesty. Pro jistotu. Jízdu jsme si užili.

4. den plavby středa - trasa: zátoka u ostrova Ravni Žakaj - město Trogir

Den byl ve znamení dlouhého přejezdu do krásného historického města Trogir. Ze začátku dost foukalo, tak jsme i chvíli plachtili, ale většinu cesty jsme jeli na motor. V Trogiru jsme byli poměrně brzo. A jelikož jsme předešlé dny nekotvili v přístavu, tak jsme se těšili do sprch a pak hurá do městečka. Je moc pěkné, stojí za podívání.

5. den plavby čtvrtek - trasa: město Trogir - město Primošten

Po cestě jsme posbírali další tři kešky včetně té v Primoštenu. Plavba nebyla tak dlouhá jako včera. Kotvili jsme opět na bóji. Do města jsme vyrazili na člunu. Opět kouzelné místečko a celé odpoledne a podvečer jsem si tam užili. Po návratu jsme si udělali noční koupání, které bylo skvělé!

6. den plavby pátek - trasa Primošten - domácí přístav Šibenik

Do cíle plavby bylo opravdu kousek, takže jsme nikam nespichali. Koupali jsme se, sbírali kamínky, vyrazili na kešku, která byla ostrovní pevnosti a také jsme zašli do starého Šibeníku, kde se nám také líbilo. Zde jsme odlovili poslední osmou kešku. Večer jsme dopluli do přístavu. Užili jsme si poslední společný čas.

Cesta zpět

Tak jak tam, tak i zpět jsme jeli autem, ale tentokrát po Rakouských dálnicích.