Orlické Hory 2013

3. - 7. července

____________________________________________

Oddílový puťáček

(psáno v únoru 2014 - takže na co jsem si vzpomenul)

VSTUP DO

FOTOGALERIE

Napiš mi přímo

ODTUD

- Poslední puťáček byl před 4 lety do Chočských Vrchů. A jelikož nám kluci mezitím vyrostli, tak bylo v hodné opět někam vyrazit.

- Po domluvě padla volba na Orlické hory.

- Chvíli to vypadalo, že nás vyrazí víc jak 10 lidiček, ale nakonec jsme zůstali jen 3. Marťa, Šídlo a já.

- Ale nevadilo to. Puťáček má své kouzlo hlavně v menším počtu a to se potvrdilo beze zbytku.

KUDY TUDY?

- tam jsme jeli busem do Náchoda. Vyrazili jsme prvním spojem, 4x přesedali, ale nevadilo nám to. Vono to totiž patří k tomu. :-)

- zpět jsme jeli z přehrady Pastviny opět busem s jedním přestupem.

1. den středa   - Po příjezdu do Náchoda, jsme nakoupili pečivo a mapu. Vyrazili jsme vstříc prvním bunkrům, kterých jsme na trase potkali nepočítaně. Během dne jsme navštívili všechny, které se navštívit daly :-). Sruby Voda, Březinka, Lom a Pevnost Dobrošov. Šlapalo se nám skvěle, den ubíhal jako voda. Počasí nám přálo, bylo pěkně slunečno. Na večer jsme sešli z hřebene do údolí Olešenky, a na Holubím Palouku jsme se utábořili. Já jsem se pěkně "vykoupal" v potoce, kluci jen tak očváchli. Uvařili večeři na liháčcích a pak jsem šel hledat telefonní signál, abych dal vědět domů, že jsme v pořádku. Byl pěkně daleko, ani jsem si neuvědomil, jak dlouho jsem pryč. Když jsem se vracel, tak kluci už byli bojově připraveni mě jít hledat s černými myšlenkami.

2. den čtvrtek -  V celku dobře jsme se vyspali a po snídani vyrazili směr zříceni hradu Frymburk. Ten je v soukromých rukou, ale otevřeli nám jej. Sice tu nic není k vidění, ale fajn pauza :-). Pak už alou  směr nedostavěná Tvrz Skutina. Zde nás provedl průvodce s vyhraněnými názory na minulost. Byli jsme tam jen v 5 lidech a zeptali jsme se jej zda by nás nepustil do věže. Bohužel ne. Před bunkrem jsme ještě poobědvali no a pak už nás čekal výstup na hřeben Orlických Hor. Vyrazili jsme po modré do Sedloňova a pak žluté nahoru. Došli jsme těsně pod hřeben k malé chatce. Místečko se nám moc líbilo tak jsme už zůstali, i když jsme měli ještě spoustu času. Klukům se už dál nechtělo. Je fakt, že jsme měli dost km za sebou. Překrásný den byl zakončen ještě překrásnějším západem slunce za Krkonošemi.

3. den pátek  - Po klidné noci, jsme vyrazili vstříc hřebeni Orlických hor. Postupně jsme zdolali vrcholy - Vrchmezí 1084 m.n.m., Polomský kopec 1051 m.n.m., Šerilch 1027 m.n.m., (Masarykova chata), Velká Deštná 1115 m.n.m., Homole 1001 m.n.m., Tetřevec 1043 m.n.m., U Kunšťácké kaple  1041 m.n.m., sedlo Pěticestí, Komáří vrch 992 m.n.m., sedlo Mezivrší a bunkr Průsek kde jsme nocovali uvnitř! K bunkru jsme přišli poměrně pozdě, na jedné z poslední prohlídce nás bylo 5. Nabídli jsme pánovi jakoukoli pomoc a následně se slušně zeptali zda by bylo možné u něj přenocovat. Svolil a dokonce nás mile pohostil. Bylo to naprosto super. Ještě nás poslal o jeden bunkr zpět, kde byl velice sympatický dědula, který nám také vše rád vysvětlili a ukázal. Bylo takové domácí, příjemné v tom krásném večeru. A nevěřili by jste jaké je v bunkru tma. Kluci spali na patrové posteli v nižším podlaží v místnosti pro vojáky a já v horním v místnosti velitele. Fakt paráda. Bylo fajn se tam vrátit a opět pánovi s bunkrem pomoci.

4. den sobota - Raní nás přivítala mlha, jemný déšť, celkem nevlídné počasí. Vyrazili jsme na další pouť. Hřeben Orlických hor jsme zakončili "výstupem" na Anenský vrch 992 m.n.m. a následně  pokračovali na Tvrz Hanička, kde jsme zašli na prohlídku, už úplně poslední v tomto putování. Den se proměnil ve slunečný, po cestě směrem na Zemskou bránu (místo kde si řeka Divoká Orlice prokousala cestu mezi dvěma pohořími) jsme ještě potkali jeden soukromý bunkr nějakého turistického oddílu a tak i tam jsme se zašli odívat. Když nic nevynechat tak nic nevynechat :-). Měli tam pěkný čurbes, ale pro né. :-) Když jsme došli k Pašerácké lávce, shodili jsme batohy a kluci, že dál nejdou :-). A ani nebylo třeba zde jsme měli v plánu se utábořit. Bez batohů jsme zašli na Zemskou bránu a poté s přibívajícím večer si našli místečko pro táboření. Na liháčích jsme si uklohnili poslední večeři a šli spát

5. den neděle - Po ranním poměrně brzkém vstávání jsme vyrazili po modré značce, která vedla stále podél Divoké Orlice až do vsi Pastviny, kde jsme si počkali na "oře" a vyrazili ním směr domov. Utahaní, ale spokojení. Myslím, že by ale kluci zas někam rádi vyrazili. Já určitě.